Na de ochtendporno van gisteren leek het me goed om het deze morgen over bananen te hebben. Ik schreef al eerder over de waarde van een banaan. Maar wat zou een banaan NU voor JOU waard zijn? De waarde van die banaan is afhankelijk van wat die banaan voor jou kan betekenen zo in de vroege morgen.
En dat je die banaan niet op hoeft te eten maar ook ergens anders voor kunt gebruiken lijkt me duidelijk. Toch ligt dat minder voor de hand als de opdracht is om voor €5,- een banaan te kopen en met die banaan een lunch voor je collega te maken. Gisteren gingen zo’n 20 m/v tijdens de lunch op weg naar de AH om de ingrediënten te kopen voor een heerlijke lunch voor een collega. Met de banaan als rode draad. Afgezien van het feit dat je er achter komt wat je collega lekker vindt, moet je ook aan de slag om daadwerkelijk iets in elkaar te flansen. Ik zag gisteren de meest bijzondere combinaties voorbij komen. Van heel zoet tot zout en van vast tot vloeibaar. Maar wat doe je als allebei toch echt niet van de banaan bent. Echt niet. Tja dan ga je toch aan de slag. Want een banaan kan ook een andere manier waardevol zijn.
Hier dat resultaat.
De lunch was een groot succes en de bananenman kreeg steeds meer kleur.
Ben benieuwd hoe hij er deze ochtend uitziet 🙂

